Träningsläger med Lintzén PT

Den 6-8 december 2019 är det dags för vinterns skidläger med Lintzén PT.

Under tre dagar kommer du få tekniktips, träna styrka för skidåkare, få hjälp med träningsplanering och träningsupplägg samt lära dig med om snö, skidor och vallning.

Vi kommer även filma din skidteknik och ge dig feed-back för att du ska kunna utvecklas så mycket som möjligt som skidåkare.

Till hjälp på ledarsidan har jag Johan Lintzén och Andreas Berglund.

 

Nivå: Lägret passar alla, från nybörjare till elitmotionär, då vi kommer att dela upp deltagarna i grupper utifrån nivå.

Pris: 2595:- inkl. lunch.

Plats: Ormberget

Under lägrets gång kommer vi att varva långpass, intervallpass och teknikpass, där vi naturligtvis kommer att lägga fokus på just dina individuella förbättringspunkter.

 

Program

Fredag 6/12

13:00 Samling och introduktion

13:00 – 15:00 Föreläsning: Skidpreparering och vallning – teori och praktik. Grundläggande teori om snö och varför man preparerar skidorna på olika sätt vid olika snöförhållanden samt praktisk förevisning.

16:00 – 18:00 Samling vid värmestugan på Ormberget. Teknikträning: Klassisk stil med inslag av intervaller.

 

Lördag 7/12

09:00 – 11:00 Skidteknik: Klassisk stil med fokus på stakteknik, taktik och långloppstempo. Filmning och teknikcoaching.

11:30 Gemensam lunch

12:00 – 15:00 Teknikeftermiddag

Vi går individuellt igenom filmerna från förmiddagen samt ger dig konkreta tips om vad du bör göra för att förbättra din skidteknik. Vi svarar även på era individuella frågor om träning, träningsplanering, långlopp och ultralopp, tävlingsförberedelser, vallning, skidor och utrustning, snö, kost och uppladdning eller övrigt ni funderar på.

16:00 – 18:00 Styrketräning – ”Skidåkarstyrka”

Vi tränar ett styrkepass speciellt upplagt för skidåkare och förklarar hur du bör lägga upp styrketräningen inför skidsäsongen och under skidsäsongen.

 

Söndag 8/12

08:00 – 14:00 Långpass/Ultrapass

Fokus på detta pass är att vara ute lång tid – vi siktar på 3-6 timmar. Under detta pass är det lämpligt att testa utrustning, vätskesystem, energi och vätskeintag som du planerar att använda vid tävling. Vi rekommenderar också att du åker en del av passet i planerad tävlingsfart. Under passet kommer du att få individuell teknikcoaching och feedback.

14:00 Gemensam lunch och avslutning

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s